دوربین عکاسی | فروشگاه پروشات

فروشگاه پروشات ارائه دهنده دوربین سونی, osmo, دوربین ورزشی, لنز و ...

دوربین عکاسی | فروشگاه پروشات

فروشگاه پروشات ارائه دهنده دوربین سونی, osmo, دوربین ورزشی, لنز و ...

دوربین سونی Cyber-shot DSC-RX10

قابلیت های محصول:

• سنسور 20.1 مگاپیکسلی Exmor RS BSI CMOS
• پردازشگر تصویر BIONZ X و Front-End LSI
• لنز بزرگنمایی Zeiss Vario-Sonnar T*f/2.4-4
• 600-24 میلی متر (معادل 35 میلی متر)
• 2.36m-Dot OLED Tru-Finder EVF
• نمایشگر LCD چرخشی 3 مگاپیکسلی با نقطه های 1.44m
• ضبط ویدئو UHD 4K30 و FULL HD 1080p با سرعت 960 فریم در ثانیه
• سیستم هیبریدی سریع AF 315 نقطه ای
• کیفیت عکسبرداری پیوسته ISO 12800 با سرعت 24 فریم در ثانیه
• Wi-Fi و بلوتوث داخلی
• با ایجاد قابلیت های سریع و متنوع ضبط ویدئو و عکسبرداری

 

دوربین سونی Cyber-shot DSC-RX10

توضیحات

این دوربین سونی یک راه حل جمع و جور برای عکاسان چند منظوره است. با داشتن سنسور 20?1 مگاپیکسلی Exmor RS BSI CMOS و پردازشگر تصویر BIONZ X، این دوربین سونی قابلیت عکسبرداری با سرعت 24 فریم در ثانیه با کیفیت ISO 12800 به همراه کیفیت فیلمبرداری UHD 4K30 و FULL HD 1080p را دارا می باشد.
سنسورهای این مدل دوربین عکاسی سونی ارائه دهنده تکنولوژی هایی است که بالاترین کیفیت تصویر با وضوح مثال زدنی و کمترین میزان پارازیت برای کار در حالت های چالش برانگیز نوری را فراهم می کند. در تکمیل سرعت عکسبرداری سنسور و ترکیب آن با پردازشگر باعث شده است این دوربین سونی با صفحه فوکوس 315 نقطه ای و سیستم فوکوس خودکار سرعتی معادل 0?03 ثانیه برای فوکوس داشته باشد.
در تعادل با قابلیت های تصویری، این مدل همچنین با لنز بزرگنمایی Zeiss Vario-Sonnar T*f/2.4-4 خود نیز شناخته می شود که دهانه ای معادل 600-24 میلی متر برای طول فوکوس به همراه عدسی پایدار کننده تصویر Optical SteadyShot برای به حداقل رساندن تاثیرات لرزش دوربین را ایجاد می کند.طراحی نوری آن دارای هشت عنصر پراکنده بسیار کم و شش عنصر ناهموار برای کنترل بسیاری از اختلالات در سراسر محدوده زوم است و از مزایای حداکثر دیافراگم با روزنه f / 2.4-4 بهره می برد که در شرایط کم نور کار می کنند.
گرد کردن RX10 IV عامل مشخصه قوی این دوربین عکاسی سونی است که شامل هر دو منظره یاب الکترونیکی 2?36m dot OLED همراه با یک صفحه نمایش لمسی 1?3 اینچی با صفحه نمایش 1?44 مگابیت است.طراحی بصری نیز دارای سه حلقه کنترل اختصاصی روی لنز است حلقه بزرگنمایی، یک حلقه تمرکز دستی و یک حلقه دیافراگم. کلیک بر روی آلیاژ آلومینیوم بدنه به منظور انجام کار در محیط های آزمایشی و شرایط سخت می باشد.کنترل انعطاف پذیری، ساخته شده در Wi-Fi و بلوتوث نیز برای به اشتراک گذاری تصویر بی سیم و کنترل از راه دور دوربین از یک گوشی هوشمند و یا تبلت مورد استفاده قرار می گیرد.سنسور Exmor RS CMOS و پردازنده تصویر BIONZ X 1. 1 مگاپیکسل

 

با استفاده از یک ساختار پیشرفته انباشته با یک تراشه یکپارچه DRAM، حسگر Exmor RS CMOS 20.1 مگاپیکسلی RX10 IV قادر است با کیفیت فوق العاده تصویری با حداکثر ISO 12800 با عملکرد فوق العاده سریع ارائه کند.

این سنسور سطح پیکسل ، سرعت پردازش سیگنال و حافظه به منظور افزایش ظرفیت داده ها بیش از پنج بار و ارائه ویژگی های از قبیل 40x حرکت فوق العاده آهسته، شاتر ضد تحریف، UHD 4K ویدیو، و نقاط AF نقطه تشخیص فوکوس کانال برای تمرکز دقیق تر و سریع تر را ایجاد می کند این سنسور با پردازشگر تصویر BIONZ X و یک LSI جلویی پیشرفته طراحی شده است که به طور چشمگیری سرعت و کارایی کل سیستم تصویربرداری را افزایش می دهد و امکان عکسبرداری پیوسته با AF / AE را تا 24 فریم در ثانیه فراهم می کند.

یک بافر گسترش یافته، باعث می شود عکسبرداری پیوسته برای عکسبرداری های طولانی، تا 249 JPEG امکان پذیر باشد و برای راحتی، انحراف در گروه ها در طول پخش، به جای عکس های یکسان، برای بررسی سریع تر، عکس ها می تواند در گروه ها دیده شود.

LSI جلویی نیز قادر به بهبود کیفیت کلی تصاویر، به ویژه در حساسیت های بالاتر است. علاوه بر این، یکی دیگر از مزایای این راه اندازی خروجی خام است که امکان تشخیص رنگ و کیفیت تصویر را ارائه می دهد.

سیستم سریع Hybrid AF با 315 نقطه تشخیص فاز

RX10 IV مجهز به سیستم AF تشخیص فاکتور On-Sensor است که به طور چشمگیری سرعت فوکوس خودکار را برای هر عکس و ویدئو بهبود می بخشد.

دوربین سونی با استفاده از سیستم ترکیبی با 315 نقطه تشخیص فاز است که حدود 65? پوشش قاب همراه با یک سیستم تشخیص کنتراست 25 منطقه را فراهم می کند تا تمرکز دقیق را در طیف وسیعی از موقعیت ها فراهم کند.

RX10 IV قادر به قفل کردن روی سوژه ها به سرعت در عرض 0?03 ثانیه می باشد و می تواند از ردیابی AF هنگام عکسبرداری در 24 فریم در ثانیه استفاده کند.

برای استفاده از یکپارچه، RX10 IV از کاهش خاموش شدن برای ردیابی آسان تر هنگام استفاده از EVF یا LCD سود می برد. علاوه بر این، حالت AF-A در حال حاضر در دسترس است، که به دوربین عکاسی سونی اجازه می دهد تا به طور خودکار از حالت AF-S و AF-C به عنوان وضعیت نیاز داشته باشد. کاربران همچنین می توانند منطقه تشخیص فاز را برای کمک به کاربران در مورد موضوع خود نمایش دهند.

سرعت عکسبرداری بالا و حرکت آهسته

سرعت مزیت بزرگی برای RX10 IV است و کاربران ویدئویی از عکسبرداری پیشرفته با فریم بالا و حرکت فوق العاده آهسته بهره مند خواهند شد. در Full HD، عکاسان به یک استاندارد 120 فریم در ثانیه دسترسی پیدا خواهند کرد که حرکت آهسته حرکت را هنگامی که در نرم افزار ویرایش قرار می گیرد فعال می کند.

این دوربین عکاسی سونی  همچنین یک حالت HFR اختصاصی ارائه می دهد که میزان فریم دوربین عکاسی را تا 960 فریم در ثانیه افزایش می دهد. Videographers گزینه ی ضبط با اولویت کیفیت و حالت اولویت زمان عکسبرداری را برای تقریبا دو برابر با RX10 IV در مقایسه با نمونه های قبلی خود دارند.

این نتیجه حدود 7 ثانیه ضبط در اولویت زمان عکسبرداری در حالت 240 فریم در ثانیه است. این دوربین عکاسی سونی به منظور تولید تصاویر با کیفیت بالا در هر سرعت فریم، یک تصویر کامل HD را از وضوح کمی پایین تر خارج می کند. علاوه بر این، این دوربین عکاسی سونی در پایان، کاربران را قادر می سازد تا 4 یا 6 ثانیه قبل از فشردن دکمه ضبط ، فیلمبرداری را آغاز کنند.

طراحی بدنه و اتصال بی سیم

  • رزولوشن بالا XGA OLED Tru-Finder دارای وضوح 2?36 مگاپیکسل برای نظارت دقیق روی صحنه در سطح صحنه و همچنین امکان پیش نمایش تنظیمات قبل از در معرض عکسبرداری قرار گرفتن است.
  • یک XFT Fine TFT LCD 1.44 مگا پیکسل عقب 3?0 اینچی برای نظارت و بررسی موجود است و دارای طراحی 109 درجه ای به سمت بالا، 41 درجه به سمت پایین جهت بهره گیری از زاویه های بالا و پایین می باشد. این دوربین عکاسی سونی دارای یک پانل لمسی است که کنترل بیشتر بصری بر انتخاب نقطه تمرکز، پخش و جهت یابی منو را فراهم می کند.
  • طراحی بدنه قوی آلیاژ منیزیم، مقاوم در برابر گرد و غبار و مقاوم در برابر رطوبت برای محافظت از دستگاه در محیط های دشوار جهت عکسبرداری است.

8 دوربین عکاسی عجیب در تاریخ

در تاریخ عکسبرداری ، گورستانی از دوربین های عکاسی و طرح های شکست خورده به چشم می خورد. برای هر دوربین عکاسی موفق Canon ، صدها محصول هستند که به دلایلی هیچ گاه مورد توجه واقع نشدند. در بسیاری از موارد، محصولات تولید شده بنا به دلایلی شایسته شکست خوردن بودند از قبیل: مشخصات فنی پایین، قیمت های هنگفت یا بازاریابی ضعیف. اما در حال حاضر شاهد دوربین موفق از برندهای متعدد هستیم همچون دوربین سونی ،دوربین osmo و ... که در بازار رقابت بسیاری دارند.

 

هر چند بیشتر آنها نیز دارای ایده هایی زیرکانه و تعیین کننده بودند. در ادامه عجیب ترین محصولات در عرصه دوربین های عکاسی را به شما معرفی خواهیم کرد. محصولاتی منحصر به فرد و عجیب که جایگاهی در تاریخ دوربین های عکاسی برای خود ایجاد کرده اند.

 

Konika AiBORG

Konica-AiBORG

 

 

مشابه کلاه های ایمنی Cylon و Darth Vader، دوربین عکاسی Konika AiBORG یک دوربین هدف گیری و عکسبرداری 35 میلی متری بودند که برای اولین بار در سال 1991 به بازار عرضه شدند.
هر چند بدنه پلاستیکی ناهماهنگ و پر زرق و برق آن ظاهری ناخوشایند به آن داده بود اما این دوربین عکاسی یکی از اولین نمونه های دارای سوپر زوم فوکوس خودکار محسوب می شود.

 

Ricoh GXR

 

Ricoh-GXR

 

دوربین های دارای قابلیت تعویض لنز در دنیای دوربین های عکاسی بسیار رایج می باشند اما دوربین های دارای قابلیت تعویض سنسور داستانی کاملا متفاوت دارند.با ورود به دنیای دوربین های با قابلیت تعویض لنز Ricoh GXR، بدنه GXR چیزی فراتر از یک قالب ساده، پردازشگر، کارت خوان و تولید کننده قدرت می باشد. قسمت جذاب و جالب توجه آن ترکیبی از واحدهای پردازشگر و لنز قابل تعویض می باشد.هر چند این سیستم عجیب به نظر می رسد، دارای مزایایی نیز می باشد. هماهنگی لنز و پردازشگر باعث ارتقای کیفیت تصویر و بهینه سازی آن می شود. قابلیت بزرگنمایی با استفاده از پردازشگرهای کوچکتر می تواند کوچکتر و فشرده تر شود و احتمال حضور گرد و غبار بر روی سنسور را کاهش می دهد.معایب این دوربین عکاسی چیست؟ خوب واضح است. شما هر بار برای تغییر لنز باید هزینه ای برای خرید سنسور پرداخت کنید که این مدل را در بین مدل های گران قیمت جای می دهد. شرکت Ricoh به طور رسمی تولید سیستم های GXR را متوقف کرد و سیستم جدیدی از سال 2011 معرفی شده است که نشان دهنده این است که سیستم قبلی به طور کلی منسوخ شده است. 

 

Olympus AZ-4/Ricoh Mirai

Olympus-AZ-4-Ricoh-Mirai

 

دوربین حجیم Olympus AZ-4 جایگاه خود در میان تاریخ فرهنگ پاپ را زمانی بدست آورد که در دستان Bob the Goon درفیلم بتمن تولید شده در سال 1989 توسط Tim Burton دیده شد. در کنار جلوه قهرمانانه این دوربین ها، مدل های ساخته شده توسط Olympus و Ricoh اولین نمونه های دارای قابلیت سوپر زوم محسوب می شوند. این دوربین دارای لنز زوم ثابت 35-135 میلی متری می باشد.

 

Nikon Coolpix Swivel Cameras

Nikon-Coolpix-Swivel-Cameras

 

در اوایل قرن 21، دوربین های هدف گیری و عکسبرداری در دنیای طراحی دوربین های عکاسی بسیار رایج بودند. طراحان هنوز با طرح های DSLR یا طرح های دوجانبه مستطیلی آشنا نبودند که در نتیجه آن ترکیبی از فاکتورهای شکل ایجاد شده بود.
یکی از جذاب ترین ایده ها توسط شرکت Nikon مطرح شد که یک سری دوربین گردان را معرفی کرد. آنها دوربین را به دو بخش تقسیم کردند که یک مفصل در وسط با امکان چرخش حول آن ایجاد کردند. اگر تا کنون از دوربین های دارای صفحه نمایش چرخشی استفاده کرده اید، با این طراحی آشنا خواهید بود.
شرکت Nikon با ایده گرفتن از این موضوع شروع به تولید دوربین هایی با لنز چرخشی کرد که از طریق آن زوایای منحصر به فردی از عکاسی را ایجاد کرد. شرکت سونی با استفاده از ایده ای مشابه سری F از دوربین های خود را به عنوان مثال Cyber-shot DSC-F707 و DSC-F828 را در اوایل سال 2000 تولید کرد.

 

 

The Olympus Ecru

Olympus-Ecru

 

این مدل بیش از یک دوربین عکاسی به اثر و مجسمه ای هنری شباهت دارد. این مدل نسخه ای محدود از مدل Olympus می باشد. فقط 20?000 عدد از این مدل در سال 1991 تولید شده و به فروش رسید.به لحاظ جلوه ظاهری، Naoki Sakai دارای یک طرح بسیار زیبا و جذاب می باشد. این مدل دارای طرحی تمام سفید رنگ با در پوش لنز آلومنیومی می باشد ه آن را از سایر مدل ها متمایز کرده است. متاسفانه ، ساختار درونی Olympus Stylus Infinity بسیار عادی و تنها یک نماد و اندکی فراتر می باشد.

 

Zenit Photosniper

آماده، هدف گیری و لبخند!

Zenit-Photosniper

به جرات ترسناک ترین دوربین عکاسی در این لیست ، مدل Zenit Photosniper می باشد که در میدان نبرد و دنیای عکسبرداری دارای مزایایی فوق العاده سودمند نیز می باشد. با طراحی الهام گرفته شده از دقت و کاربرد تفنگ اسنایپر در عرصه نظامی، این دوربین عکاسی در بین دوربین های هدف گیری و عکسبرداری، منطقی ترین حس ممکن را ایجاد می کند. (البته این مدل تنها با افزودن یک پایه اسلحه ای شکل به بدنه رایج 35 میلی متری SLR در مدل Zenit ایجاد شده است)

 

Pentax Auto 110

Pentax-Auto-110

 

پیش از مدل Lilliputian Pentax Q ، مدلی با نام Auto 110 یا به طور کامل Pentax System 10 وجود داشت. این جعبه کوچک تصویر، به عنوان کوچکترین سیستم SLR با قابلیت تعویض لنز در تاریخ به حساب می آید و ما نیز باید این حقیقت را بپذیریم. همانطور که نام آن نیز نشان می دهد، Auto 110 از کارتریج کوچک با 110 فیلم Kodak بهره می برد.مدل 110 از تعدادی لنز و لوازم جانبی کوچک پشتیبانی می کند که شامل بخش های winder و فلش هست که باعث می شود دوربین کوچکتر به نظر برسد. با قیمت امروز، شما می توانید یک مجموعه نسبتا کامل را با قیمتی کمتر از 100 دلار در سایت eBay خریداری کنید و توجه داشته باشید که هنوز هم برخی لابراتوارهای عکاسی با فیلم های قدیمی 110 کار می کنند.

 

Fisher-Price PXL-2000

Fisher-Price-PXL-2000

 

یکی از بهترین مدل های دوربین عکاسی برای هدیه دادن به دیگران است که یک دوربین با قابلیت چرخش بدنه می باشد. از طریق این دوربین می توانیم به ترکیبی از موتور هوشمندانه در کنار جادوی فراموش شده دست یابیم. PXL-2000 می تواند فیلم های سیاه و سفید را بر روی نوارهای کاست صوتی ضبط کند.
هر چند این مدل بازار فروش دوربین ها را به طور کامل در دست نگرفت اما افرادی زیادی را به خود جلب کرد که در بین آنها سازندگان فیلم و ویدئو کلیپ رسمی و غیر رسمی به چشم می خوردند که اغلب مجذوب طراحی و ظاهر زیبا و منحصر به فرد آن می شدند.
در حقیقت دوستداران فیلم این مدل را از عملکرد آن در صحنه هنری فیلم Slacker ساخته Richard Linklater خواهند شناخت.

شرکت DJI دوربین dji OSMO+ را معرفی کرد

Osmo+ از یک دوربین زوم Zenumse X3 استفاده میکند که در زمان فیلمبرداری 1080p HD video قادر به ارائه زوم حدکثر 7x میباشد. این دوربین از یک زوم اپتیکال  3?5x و زوم دیجیتال بدون افت 2x تشکیل شده است.

دوربین Zenmuse X3 روی Osmo از لنزهای پرایم 20 میلیمتری با طول کانونی ثابت و فوکوس بهره میبرد و در زمان ضبط ویدیوهای 1080P یک زوم دیجیتال بدون افت 2x فراهم میاورد.

 

دوربین osmo

هنگام فیلمبرداری با  dji OSMO+ آیا میتوان از فوکوس استفاده کرد؟ اگر بله، چگونه؟

بله. دوربین dji OSMO+ یه صورت خودکار هرجا را که با انگشت روی آن ضربه بزنی فوکوس میکند.

مکس ویدئو (max. video) و رزولوشنهای تصویری برای دوربین با زوم  Zenmuse X3 Zoom چیست؟

ویدیوی 4 کیلوبایتی و تصاویر 12 مگاپیکسلی.

آیا میتوان از ویدیوهای time-lapse یا همان عبور زمان با dji OSMO+استفاده کرد؟بله

آیا میتوان لانگ شات های اکسپوژر با Osmo+ گرفت؟ بله

چگونه میتوان از طریق Osmo+ عکاسی و فیلمبرداری کرد؟

به کمک باتری هوشمند ظرفیت-بالا و استاندارد Osmo میتوان حداکثر تا 100 دقیقه دست به فیلمبرداری زد.

آیا Zenmuse X3 Zoom میتواند خود را با هر نوع سیستم هوایی وفق دهد؟

خیر، زیرا راه حلهای سخت افزاری و نرم افزاری دو محصول باهم فرق دارند.

دامنه دمای عامل برای dji OSMO+ چند است؟ صفر تا 40 درجه سانتی گراد

حداکثر دامنه قابل تنظیم dji OSMO+ چند است؟

در شرایط ایده آل، 25 متر. دامنه واقعی بستگی به شرایط حاکم بر محیط دارد.

چه نوع کارت Micro SD میتوان روی dji OSMO+ نصب کرد؟  Class10 و UHS1 یا بالاتر.

آیا میتوان Osmo+ را روی Osmo Z-Axis نصب کرد؟

بله. باید گفت Osmo+ سنگین تر است.

بنابراین ، پس از نصب Osmo+ روی the Z-Axis، کاربر باید با تنظیم حلقه تنظیم تنش دست به ایجاد تعادل بزند.

برای خرید dji OSMO+ و خرید دوربین osmo و کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید با فروشگاه پروشات در تماس باشید.

دوربین سونی RX0 Ultra Compact

مشخصات دوربین سونی RX0 Ultra Compact

  • خروجی ویدئوی 4:2:2 UHD 4K از طریق کابل HDMI
  • بدنه سبک از جنس Ultra-Compact
  • سنسور CMOS یک اینچی و 20 مگاپیکسلی
  • دوربین چند منظوره Timecode-Sync
  • قابلیت داخلی ضبط ویدئوهای 1080p60
  • لنز معادل Zeiss 24 میلی متری با قطر روزنه f/4
  • قابلیت ضبط MP4 و XAVC-S و AVCHD
  • قابلیت کنترل از را دور از طریق اپلیکیشن یا کنترل VPK
  • قابلیت تعویض NTSC/PAL
  • بدنه ضدآب و ضدضربه
  • تکنولوژی تصویربرداری با کیفیت بالا در بدنه قوی و سبک Ultra-Compact
  • ضد آب، ضدضربه و ضد خردشدن
  • سنسور تصویر 15.3 MP RS CMOS
  • لنز با زاویه عریض ثابت ZEISS Tessar T* ، 24 میلی متری f/4 با سرعت عکسبرداری تا 32000/1 ثانیه و قابلیت عکسبرداری تا 16 فریم در ثانیه
  • قابلیت فیلم برداری در حالت صحنه آهسته تا 40 برابر کاهش سرعت و عکس پروفایل (S-Log) و خروجی 4K HDMI
  • کنترل چندگانه دوربین از طریق Multi-View در دو حالت اتصال بی سیم و با سیم

دوربین سونی

توضیحاتی در مورد دوربین سونی RX0 Ultra Compact

 

دوربین سونی ضدآب و ضدضربه RX0 Ultra- Compact رونمایی شد. امروز یک روز شگفت انگیز برای شرکت سونی می باشد: شرکت سونی به طور رسمی از دوربین ضدآب و ضدضربه Sony RX0 Ultra Compact خود با سنسور 1 اینچی و 21 مگاپیکسلی به همراه لنز 24 میلی متری f/4 رونمایی کرد. قیمت آن 699،99 دلار آمریکا اعلام شده و سفارشات فروش از تاریخ 5 سپتامبر 2017 پذیرفته می شوند.

با عکسبرداری Multi-unit و Multi-view یک تصویربرداری جدید و متفاوت را تجربه خواهید کرد که مشابه هیچ دوربین دیگری که قبلا با آن کار کرده اید نمی باشد. مدل جدید Sony RX0 کیفیت تصویر RX را با Ultra-Compact با طراحی ضدآب و قوی ترکیب می کند.

برلین، 31 آگوست 2017 – شرکت سونی- پیشران در جهان در عرصه تصویربرداری دیجیتال و بزرگترین تولید کننده سنسور تصویر جهان- امروز از دوربین عکاسی جدید خود رونمایی کرد که امکاناتی کاملا جدید به دنیای تصویربرداری امروز معرفی کرده است. دوربین RX0 با نام مدل DSC-RX0، کیفیت فوق العاده تصویر سری RX سونی را با قابلیت های عکس و فیلمبرداری پیشرفته ترکیب می کند و در قالب یک مدل قدرتمند با یک بدنه Ultra-Compact عرضه می کند.

این مدل دوربین عکاسی سونی به منظور پا فراتر گذاشتن خلاقیت های فردی بر فراسوی محدودیت های فعلی طراحی شده است.

RX0 در تصویربرداری و ضبط فیلم دقیقا به همان اندازه ای که به عنوان بخشی از یک دوربین چندمنظوره برای افزایش خلاقیت مورد استفاده قرار می گرفت، در کار خود متخصص است. ابعاد کوچک و تنوع پذیری به تولیدکنندگان این امکان را می دهد که از روش های جدیدی به چالش های عکسبرداری و فیلمبرداری نزدیک شوند و در این مسیر همیشه از کیفیت بالای خروجی های آن مطمئن باشند.

با وزنی در حدود 3?9 انس و قابلیت اندازه گیری عرض و عمق و ارتفاع به ترتیب 2?38 و 1?63 و 1?19 اینچ، RX0 به ما این نکته را متذکر می شود که یک دوربین فشرده تا چه اندازه می تواند کوچک و سبک باشد. این مدل جدید هم می تواند به طور مستقل و هم به عنوان بخشی از یک مجموعه دوربین عکاسی چندمنظوره برای استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی شامل: هوای بارانی، زیر آب، فضای محدود، هوای غبارآلود یا هر شرایط آب و هوایی دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

 

تحریک کننده قدرت تجسم

دوربین های RX0 چندمنظوره در حالت های مختلف فیلمبرداری و ایجاد محتواهای منحصر به فرد مانند نقطه زمانی یا برش زمانی یا هر روش تولید محتوای خلاقانه دیگر می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

ضبط کننده رادیویی بی سیم شرکت سونی با نام FA-WRCM می تواند به طور همزمان 15 RX0 را به هم متصل کند در حالیکه اپلیکیشن موبایل PlayMemories تولید شرکت سونی امکان اتصال 5 RX0 را در حالت بی سیم با دستگاه متصل شده فراهم می کند.

عکسبرداری بی سیم با دوربین عکاسی چندمنظوره با قابلیت اتصال اضافی به واحد های RX0 به هنگام اتصال نیز در حال بررسی می باشد که با هدف رونمایی در ژانویه 2018 پیگیری می شود. برای افرادی که به دنبال یک اتصال مطمئن با سیم هستند، جعبه کنترل دوربین اخیرا تولید شده و در ژانویه 2018 رونمایی خواهد شد.

 

بسته انرژی

مدل RX0 جدید شرکت سونی دارای سنسور تصویر 15?3 MP Exmor RS CMOS و پردازشگر BIONZ X و لنز با زاویه عریض ZEISS Tessar T* ، 24 میلی متری با لنز ثابت F4 به منظور دستیابی به وضوح تصویر بالا و اعوجاج کمتر در فرمت های JPEG و RAW و تمامی فرمت های ویدئویی می باشد.

این دوربین سونی مجهز به شاتر ضداعوجاج است که می تواند تا سرعت 1/32000 ثانیه و عکسبرداری پشت سر هم تا 16 فریم در ثانیه را پشتیبانی کند که تضمین می کند حتی اشیای در حال حرکت با سرعت بالا به زیبایی و با دقت شکار می شوند. اندازه کوچک آن همچنین آن را به گزینه ای مناسب برای عکسبرداری های معمولی در خیابان و سفر تبدیل کرده است.

مدل جدید RX0 تا عمق 10 متری به تنهایی ضدآب می باشد و حتی تا عمق 100 متری به هنگام استفاده از محفظه MPK-HSR می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این دوربین عکاسی در صورت افتادن از ارتفاع 2 متری ضد ضربه بوده و تا وزن 200 کیلوگرم را می تواند بدون خرد شدن تحمل کند. این قابلیت ها باعث می شود این مدل دوربین عکاسی در شرایط سخت عکسبرداری شامل عکسبرداری در شرایط بارانی ، غبارآلود و برفی دوام کافی داشته باشد که دوربین های معمولی و سنتی قادر به تحمل آن نیستند.

 

برتری در ضبط ویدئو

به لحاظ فیلمبرداری مدل RX0 طیف وسیعی از قابلیت های خلاقانه و قدرتمند شامل ضبط در حالت آهسته تا 960 فریم در ثانیه، خروجی 4K HDMI به یک ضبط کننده خارجی مانند MF و هماهنگ سازی فوکوس تا دستیابی به کیفیت دلخواه که باعث افزایش کنترل بر عملکرد دوربین می شود را ارائه می دهد. این دوربین عکاسی همچنین گزینه های عکس پروفایل S-Log را مشابه قابلیت های Time Code/User Bit که بسیار پرکاربرد در عکسبرداری چندمنظوره می باشند را ارائه می دهد.


طیف وسیعی از لوازم جانبی

به منظور افزایش قابلیت های بالقوه RX0 ، مجموعه گسترده ای از لوازم جانبی که روش های جدید و متفاوت عکسبرداری را پشتیبانی می کنند در دسترس می باشند. این اقلام شامل محفظه VCT-CGR1 به منظور ارتقای انعطاف پذیری، محافظ MPK-HSR1 به منظور ایجاد امکان استفاده از این دوربین تا عمق 100 متری زیر آب، محافظ کابل CPT-R1، محافظ لنز اضافی VF-SPR1، ست آداپتور فیلتر VFA-305R1، درپوش لنز و محافظ MC، پکیج باتری قابل شارژ NP-BJ1 و ست لوازم جانبی ACC-TRDCJ.

 

قیمت و در دسترس بودن

مدل جدید دوربین Compact RX0 در اکتبر 2017 به بازار عرضه خواهد شد و قیمت آن تقریبا 700 دلار آمریکا که معادل 900 دلار کانادا است ، می باشد.

 

برای خرید دوربین osmo بر روی کلمه دوربین osmo کلیک نمایید.

دوربین iPhone X چگونه است

دوربین iPhone X همانند یک استودیوی عکاسی در جیب شما می باشد. همانطور که تفاوتی قابل توجه بین iPhone و سایر گوشی های موبایل می باشد، دوربین مدل های iPhone X و iPhone 8 Plus فراتر از یک دوربین معمولی موبایل می باشند. ترکیبی از سخت افزارها و نرم افزارها در این مدل ها سبب شده است که آنها به دستگاههایی بیشتر شبیه به استودیوی عکاسی یا فیلم FX در گستره قابلیت هایشان عمل کنند. قابلیت شگفت انگیز در دوربین iPhone X ، روشنایی پرتره می باشد که در این مقاله نگاهی به آن انداخته و به این موضوع که چرا که این قابلیت آن حیرت آور است خواهیم پرداخت:

 

دوربین های سه بعدی ، اما نه آن نوعی از سه بعدی که ما قبلا سراغ داشتیم . دو دسته دوربین در این گوشی های جدید وجود دارند. هر دو مدل 8 Plus و X دارای طراحی لنز دوربین عقب دو گانه و ترکیبی از لنزهای telephoto و زاویه عریض می باشند. جدای از امکان بزرگنمایی با عدسی این دوربین ها می توانند در کنسرت ها به منظور اندازه گیری عمق تصویر مورد استفاده قرار گیرند که به این گوشی ها امکان فاصله سنجی نسبت به اشیا را می دهد. این قابلیت باعث می شود این دوربین ها قابلیت ارائه نقشه ای بر حسب فاصله آنها از دوربین در تصویر شکار شده را داشته باشند.

iPhone X همچنین دارای دوربین font-facing TrueDepth می باشد که برای شناسایی چهره در FaceID مورد استفاده قرار می گیرندکه به معنای قابلیت ایجاد یک نقشه سه بعدی از صحنه پیش از شکار آن می باشد.

 

دوربین iphone x

عمق

تا به امروز نقشه های عمقی تولید شده در آیفون های مدل Plus به منظور تار کردن فضای اطراف و پشت سوژه مورد نظر و شفاف تر کردن سوژه عکاسی مورد استفاده قرار می گرفتند. این قابلیت در دوربین های دیگر فقط به دلیل فاصله بیشتر اشیای پشت سوژه مورد نظر از لنز و سنسور دوربین رخ می دهند. اما شرکت اپل از ترکیب اطلاعات عمق سنجی در دو لنز به کار رفته در دوربین و قدرت تراشه جدید A11 Bionic برای انجام جلوه های ویژه استفاده می کند. اما قابلیت مورد علاقه من در این دوربین ها روشنایی پرتره می باشد.

 

قابلیت شگفت انگیز در دوربین iPhone X، روشنایی پرتره می باشد

روشنایی پرتره در دوربین iPhone Xاین قابلیت باعث ایجاد یک مدل سه بعدی از صحنه در عکس شما می باشد و میزان نور بخش های مختلف آن را می توانید خودتان به طور دلخواه تغییر دهید. آیفون با استفاده از نقشه های عمقی ایجاد شده توسط دو دوربین خود و با توجه به الگوریتم های پیچیده چهره ها و سایر المان ها را در تصویر شناسایی می کند. سپس از نورهای مجازی و تابش آنها به تصویر سه بعدی ایجاد شده استفاده می کند.

این یک چیز قدرتمند است. به جای ایجاد شرایط نوری پیچیده شما تنها می توانید با استفاده از کنترلگرهای موجود بر روی صفحه نمایش این کار را انجام دهید. جلوه های مختلف این دوربین همچنین از حالت نامحسوس که به معنای حصول اطمینان از نوردهی کافی به سوژه مورد نظر در سایه می باشد تا حالت دراماتیک گسترده می باشد که به معنای تبدیل سوژه مورد نظر شما به یک نقطه روشن در جلوی یک زمینه تاریک می باشد.

 

تمامی این مسائل مرتبط با نور است.

به لحاظ فنی تکنیک عکاسی چیزی به جز مسائل مرتبط با نور نیست و تصاویر با نوردهی مناسب تنها وجه تمایز عکس های حرفه ای و مبتدی هستند. قابلیت روشنایی پرتره در دوربین این گوشی موبایل هیچ گاه جایگزین استودیو نخواهد شد و این هدفی نیست که این دوربین برای آن ساخته شده باشد. عکس های تبلیغاتی گرفته شده با دوربین این گوشی نشان دهنده تفاوت بین جلوه های مختلفی که این دوربین قادر به ایجاد آنها می باشد است که می تواند کیفیت عکس های گرفته شده روزانه توسط ما را در مقایسه با سایر دوربین ها بهبود بخشد. حتی دوربین های DSLR در کنار یک متخصص فوتوشاپ حتی قادر نخواهند بود آنچه که دوربین آیفون های جدید تولید می کنند را ایجاد کنند که قابلیت رنگ آمیزی مجدد کل تصویر با دست را دارند.

 

آینده

روشنایی پرتره و حالت پرتره موجود در حال حاضر قابلیت هایی ویژه می باشند و در نوع خود به قدری خوب هستند که باعث فروش تعداد زیادی دوربین iPhone X و 8 Plus شوند. اما نقشه های سه بعدی حتی می توانند تاثیر دیوانه کننده دیگری بر روی عکاسی شما داشته باشند.

به عنوان مثال، به راحتی می توانید اشخاص را در تصاویر بیرون کشیده و تصویر زمینه پشت آنها را تغییر دهید و چندین عکس را در یک گروه عالی از تصاویر قرار دهید. قطعا این آخرین باری نخواهد بود که نقشه های عمقی سه بعدی برای تقویت عکس های آیفون ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اما در آینده قطعا جلوه های ویژه جدیدی را شاهد خواهیم بود که نه تنها به لحاظ عکاسی شگفت انگیز می باشند بلکه قابلیت هایی محسوب می شوند که با دوربین های سنتی قابل انجام نبودند.

 

برای خرید دوربین osmo بر روی کلمه دوربین osmo کلیک نمایید.