دوربین عکاسی | فروشگاه پروشات

فروشگاه پروشات ارائه دهنده دوربین سونی, osmo, دوربین ورزشی, لنز و ...

دوربین عکاسی | فروشگاه پروشات

فروشگاه پروشات ارائه دهنده دوربین سونی, osmo, دوربین ورزشی, لنز و ...

8 دوربین عکاسی عجیب در تاریخ

در تاریخ عکسبرداری ، گورستانی از دوربین های عکاسی و طرح های شکست خورده به چشم می خورد. برای هر دوربین عکاسی موفق Canon ، صدها محصول هستند که به دلایلی هیچ گاه مورد توجه واقع نشدند. در بسیاری از موارد، محصولات تولید شده بنا به دلایلی شایسته شکست خوردن بودند از قبیل: مشخصات فنی پایین، قیمت های هنگفت یا بازاریابی ضعیف. اما در حال حاضر شاهد دوربین موفق از برندهای متعدد هستیم همچون دوربین سونی ،دوربین osmo و ... که در بازار رقابت بسیاری دارند.

 

هر چند بیشتر آنها نیز دارای ایده هایی زیرکانه و تعیین کننده بودند. در ادامه عجیب ترین محصولات در عرصه دوربین های عکاسی را به شما معرفی خواهیم کرد. محصولاتی منحصر به فرد و عجیب که جایگاهی در تاریخ دوربین های عکاسی برای خود ایجاد کرده اند.

 

Konika AiBORG

Konica-AiBORG

 

 

مشابه کلاه های ایمنی Cylon و Darth Vader، دوربین عکاسی Konika AiBORG یک دوربین هدف گیری و عکسبرداری 35 میلی متری بودند که برای اولین بار در سال 1991 به بازار عرضه شدند.
هر چند بدنه پلاستیکی ناهماهنگ و پر زرق و برق آن ظاهری ناخوشایند به آن داده بود اما این دوربین عکاسی یکی از اولین نمونه های دارای سوپر زوم فوکوس خودکار محسوب می شود.

 

Ricoh GXR

 

Ricoh-GXR

 

دوربین های دارای قابلیت تعویض لنز در دنیای دوربین های عکاسی بسیار رایج می باشند اما دوربین های دارای قابلیت تعویض سنسور داستانی کاملا متفاوت دارند.با ورود به دنیای دوربین های با قابلیت تعویض لنز Ricoh GXR، بدنه GXR چیزی فراتر از یک قالب ساده، پردازشگر، کارت خوان و تولید کننده قدرت می باشد. قسمت جذاب و جالب توجه آن ترکیبی از واحدهای پردازشگر و لنز قابل تعویض می باشد.هر چند این سیستم عجیب به نظر می رسد، دارای مزایایی نیز می باشد. هماهنگی لنز و پردازشگر باعث ارتقای کیفیت تصویر و بهینه سازی آن می شود. قابلیت بزرگنمایی با استفاده از پردازشگرهای کوچکتر می تواند کوچکتر و فشرده تر شود و احتمال حضور گرد و غبار بر روی سنسور را کاهش می دهد.معایب این دوربین عکاسی چیست؟ خوب واضح است. شما هر بار برای تغییر لنز باید هزینه ای برای خرید سنسور پرداخت کنید که این مدل را در بین مدل های گران قیمت جای می دهد. شرکت Ricoh به طور رسمی تولید سیستم های GXR را متوقف کرد و سیستم جدیدی از سال 2011 معرفی شده است که نشان دهنده این است که سیستم قبلی به طور کلی منسوخ شده است. 

 

Olympus AZ-4/Ricoh Mirai

Olympus-AZ-4-Ricoh-Mirai

 

دوربین حجیم Olympus AZ-4 جایگاه خود در میان تاریخ فرهنگ پاپ را زمانی بدست آورد که در دستان Bob the Goon درفیلم بتمن تولید شده در سال 1989 توسط Tim Burton دیده شد. در کنار جلوه قهرمانانه این دوربین ها، مدل های ساخته شده توسط Olympus و Ricoh اولین نمونه های دارای قابلیت سوپر زوم محسوب می شوند. این دوربین دارای لنز زوم ثابت 35-135 میلی متری می باشد.

 

Nikon Coolpix Swivel Cameras

Nikon-Coolpix-Swivel-Cameras

 

در اوایل قرن 21، دوربین های هدف گیری و عکسبرداری در دنیای طراحی دوربین های عکاسی بسیار رایج بودند. طراحان هنوز با طرح های DSLR یا طرح های دوجانبه مستطیلی آشنا نبودند که در نتیجه آن ترکیبی از فاکتورهای شکل ایجاد شده بود.
یکی از جذاب ترین ایده ها توسط شرکت Nikon مطرح شد که یک سری دوربین گردان را معرفی کرد. آنها دوربین را به دو بخش تقسیم کردند که یک مفصل در وسط با امکان چرخش حول آن ایجاد کردند. اگر تا کنون از دوربین های دارای صفحه نمایش چرخشی استفاده کرده اید، با این طراحی آشنا خواهید بود.
شرکت Nikon با ایده گرفتن از این موضوع شروع به تولید دوربین هایی با لنز چرخشی کرد که از طریق آن زوایای منحصر به فردی از عکاسی را ایجاد کرد. شرکت سونی با استفاده از ایده ای مشابه سری F از دوربین های خود را به عنوان مثال Cyber-shot DSC-F707 و DSC-F828 را در اوایل سال 2000 تولید کرد.

 

 

The Olympus Ecru

Olympus-Ecru

 

این مدل بیش از یک دوربین عکاسی به اثر و مجسمه ای هنری شباهت دارد. این مدل نسخه ای محدود از مدل Olympus می باشد. فقط 20?000 عدد از این مدل در سال 1991 تولید شده و به فروش رسید.به لحاظ جلوه ظاهری، Naoki Sakai دارای یک طرح بسیار زیبا و جذاب می باشد. این مدل دارای طرحی تمام سفید رنگ با در پوش لنز آلومنیومی می باشد ه آن را از سایر مدل ها متمایز کرده است. متاسفانه ، ساختار درونی Olympus Stylus Infinity بسیار عادی و تنها یک نماد و اندکی فراتر می باشد.

 

Zenit Photosniper

آماده، هدف گیری و لبخند!

Zenit-Photosniper

به جرات ترسناک ترین دوربین عکاسی در این لیست ، مدل Zenit Photosniper می باشد که در میدان نبرد و دنیای عکسبرداری دارای مزایایی فوق العاده سودمند نیز می باشد. با طراحی الهام گرفته شده از دقت و کاربرد تفنگ اسنایپر در عرصه نظامی، این دوربین عکاسی در بین دوربین های هدف گیری و عکسبرداری، منطقی ترین حس ممکن را ایجاد می کند. (البته این مدل تنها با افزودن یک پایه اسلحه ای شکل به بدنه رایج 35 میلی متری SLR در مدل Zenit ایجاد شده است)

 

Pentax Auto 110

Pentax-Auto-110

 

پیش از مدل Lilliputian Pentax Q ، مدلی با نام Auto 110 یا به طور کامل Pentax System 10 وجود داشت. این جعبه کوچک تصویر، به عنوان کوچکترین سیستم SLR با قابلیت تعویض لنز در تاریخ به حساب می آید و ما نیز باید این حقیقت را بپذیریم. همانطور که نام آن نیز نشان می دهد، Auto 110 از کارتریج کوچک با 110 فیلم Kodak بهره می برد.مدل 110 از تعدادی لنز و لوازم جانبی کوچک پشتیبانی می کند که شامل بخش های winder و فلش هست که باعث می شود دوربین کوچکتر به نظر برسد. با قیمت امروز، شما می توانید یک مجموعه نسبتا کامل را با قیمتی کمتر از 100 دلار در سایت eBay خریداری کنید و توجه داشته باشید که هنوز هم برخی لابراتوارهای عکاسی با فیلم های قدیمی 110 کار می کنند.

 

Fisher-Price PXL-2000

Fisher-Price-PXL-2000

 

یکی از بهترین مدل های دوربین عکاسی برای هدیه دادن به دیگران است که یک دوربین با قابلیت چرخش بدنه می باشد. از طریق این دوربین می توانیم به ترکیبی از موتور هوشمندانه در کنار جادوی فراموش شده دست یابیم. PXL-2000 می تواند فیلم های سیاه و سفید را بر روی نوارهای کاست صوتی ضبط کند.
هر چند این مدل بازار فروش دوربین ها را به طور کامل در دست نگرفت اما افرادی زیادی را به خود جلب کرد که در بین آنها سازندگان فیلم و ویدئو کلیپ رسمی و غیر رسمی به چشم می خوردند که اغلب مجذوب طراحی و ظاهر زیبا و منحصر به فرد آن می شدند.
در حقیقت دوستداران فیلم این مدل را از عملکرد آن در صحنه هنری فیلم Slacker ساخته Richard Linklater خواهند شناخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.